OPSKALER OPERATIONEN UDEN AT MISTE MOMENTUM
Hvert af de tre vækststadier for scale-ups
har unikke udfordringer.
Ved at inddele scale-ups i tre vækststadier kan vi tilbyde målrettede og givende operationsmodeller, der sikrer vækstrejsen. Først når vi kender de eksisterende udfordringer, kan vi rydde dem af vejen og komme videre
DE TRE VÆKSTSTADIER
De 3 vækststadier er inddelt på antal medarbejdere da dette helt naturligt medfører forskellige niveauer af kompleksitet. Herunder både ift. ledelse, IT, dokumentation og lokation.

Vækststadie 1
Virksomheder der er i fuld drift. Product/market Mix er etableret.
Fokus er på salg og markedsføring, samt at få produkter klar, og etablere og servicere en kundekreds.
Begyndende behov for mere formelle strukturer og processer.
Karakteristika for vækststadie 1
- 10 – 50 personer
- Et ledelses-lag - måske endda kun stiftere
- Ofte 1 – 3 års levetid
- Omsætningen er ofte høj
- ROI kan stadig være en udfordring
Vækststadie 2
Typisk internationalisering, multiple lokationer, sprog og kulturbarrierer.
Skal kunne eksportere sin kultur, ledelsesfilosofi, systemer og processer.
Flere ledelseslag, subkulturer (evt. opkøb der skal integreres)
Karakteristika for vækststadie 2
- 50 – 250 personer
- 1 - 2 ledelseslag, evt. teamleads
- Ofte 2 - 5 års levetid
- Omsætningen er ofte høj
- ROI kan være høj
- Opkøb kan være i gang – og skaber udfordringer
- Globalisering kan være i gang – og skaber udfordringer
Vækststadie 3
Virksomheden bliver ”Corporate”
Operating model skal klargøres til børsnotering eller anden exit (evt. Private Equity)
Karakteristika for vækststadie 3
- 50 – 250 personer
- 1 - 2 ledelseslag, evt. teamleads
- Ofte 2 - 5 års levetid
- Omsætningen er ofte høj
- ROI kan være høj
- Opkøb kan være i gang – og skaber udfordringer
- Globalisering kan være i gang – og skaber udfordringer